2013. augusztus 12., hétfő

Cassandra Clare: A Végzet ereklyéi - Csontváros

Cassandra Clare: A Végzet ereklyéi - Csontváros
Oldalszám: 468
Kiadás éve: 2009
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Kamper Gergely

Amikor a tizenöt éves Clary Fray elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba, aligha számít rá, hogy egy gyilkosság tanúja lesz – amit ráadásul három, különös tetoválásokkal borított és bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser követ el. A holttest aztán eltűnik a semmiben. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi – még egy vércsepp sem – bizonyítja, hogy egy fiú meghalt. De fiú volt-e az áldozat egyáltalán? Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát pedig megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétköznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogyan tett szert Clary egyszer csak a Látásra? Az Árnyvadászok tudni szeretnék...

Furán érzem magam, mintha kiszakítottak volna belőlem egy darabkát, és valahol a testemen egy lyuk tátong, de még én sem tudom, pontosan melyik részén a testemnek. Az az egyetlen baj velem és a könyvekkel, hogy túlságosan egymásra találunk, és ezáltal több tucat kedvenc könyvem van. Beszéljünk egy kicsit a természetfeletti lények világáról. Mivel a regényben hemzsegtek a különféle szörnyek, úgy gondoltam, elmondom a véleményemet erről. Óriási fantasy rajongó vagyok, ugye a The Vampire Diaries a kedvenc sorozatom, így hát mondhatni megszállottan odavagyok ezért a különleges világért. Néha elagyalok, hogy mi van, ha valóban léteznek vámpírok, vérfarkasok és boszorkányok. Teljességgel irracionális lenne, de akkor vegyük például Jézust, aki elvileg csodákat tett, vízen járt és feltámadt. Az nem volt természetfölötti, akár a vámpírok? Minden csak hit kérdése, de ezt a szemére lehetne hányni az egyfolytában templomba mászkáló katolikusoknak, akik viszont nem hisznek az e fajta lényekben. 
Szívesen megejtenék egy csevejt az írónővel, Cassandrával, hogy ő vajon miként vélekedik erről a témáról. Na, lépjünk a tettek mezejére, jöjjön a Csontváros elemzése.
A címe érdekes, ez volt az első, amit megállapítottam. A könyvek címeinél is különböző kategóriák vannak. A különlegesek és szépek, az átlagosok és a kifejezetten rosszak, amelyek nem illenek a történethez. Dettó ugyanez a borítónál. A Csontváros borítója szerintem gyönyörű, főleg a színek kavalkádja.
Lehet, hogy velem van gond, de nekem eleinte olyan Harry Potter feelingje volt, hogy a számat húztam. A mondén szó totál hasonlít a muglira, valamint a rengeteg varázslat és hókuszpókusz, meg persze Cassandra elképesztő fantáziája. J. K. Rowling képzelete olyan lehet, mint egy film, mindenféle remek sztorival vegyítve, ahogy Cassandráé is.
Főszerepben Clarissa Fray, becenevén Clary, a tizenöt éves lány, aki egyik este akarata ellenére belekeveredik egy ügybe, pontosabban az Árnyvadászok sötét, kalandokkal teli ügyébe. Gyökeresen felfordul az élete, nemcsak neki, hanem a legjobb barátjáé, Simoné és az egész családjáé.
Kezdjük ott, hogy Clary hiába szimpatikus, eszméletlen idegesítő tudott lenni. Ritkán vagyok maximálisan megelégedve a főszereplővel, és ez sajna nem tartozott azon ritka esetek közé. Jace-t rögtön a szívembe zártam, de igazából nekem ez az egész mizéria egy srácról szólt, méghozzá Alec Lightwoodról! Szerintem igazából ő volt az, aki a legtöbbet szenvedett, és persze Simon. Jace nagyobb mártír, mint azt sokan hinnék, de Simon és Alec…
Mire annyira belebonyolódtam, hogy szinte láttam magamat a szereplők mellett tevékenykedni a könyvben, én megőrültem. Hisztérikusan csapkodtam, sóhajtoztam, ámuldoztam… annyit ütöttem az asztal, mint az őrült, de a regény egyre csak visszaütött. Konkrét részleteket nem mondhatok, hiszen megkímélek mindenkit a spoilerektől, ebben az olvasásélményben olyan titkok rejlenek, hogy az állati! Cassandra csavarja a szálakat, kibogozni viszont már egy nehezebb tortúra.
A Csontváros végeztével bővült a kedvenc regényeim listája, és még ma belevágok a 2. kötetébe, a Hamuvárosba!

Történet: IMÁDOM!!!!

Fogalmazás: Remekül és rendkívül választékosan van megfogalmazva, elém tárultak az események.

Borító: Ahogy elmondtam, meseszép a színkeverék.

Szereplők: A legtöbbet bírtam, főleg a Jace-t, Claryt, Simont és természetesen a Lightwood tesókat, Hodge pedig sosem stimmelt igazán, úgyhogy nem lepődtem meg rajta.

Kedvenc karakter: Alec, Simon, Jace (Hatalmas Alec Lightwood fan lettem!)

Ami megragadott: Úgy általában… minden. Az egész könyv megragadott, és még mindig nem engedett el. (:

Utóirat: Hamarosan jön a film belőle. Én személy szerint nagyon várom. ;)


Tegnap kaptam ezt az újságot egy remek moziposzterrel, amit ki is rakok a szobámban. A trailert láttam, és izgalmasnak ígérkezik. A színészválasztás pedig szerintem átlagon felülinek tűnik. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése